Lind og Risør – fra punkt til prikke

Når man beslutter sig for at bygge et hus er der mange vigtige beslutninger man skal tage. Der er mere i det end man tror, og det handler i den grad om tillid og tryghed, hvilket er en vigtig ting hos byggefirmaet Lind og Risør. Her kan kunden føle sig tryg og sikker under hele processen. Hvert byggeri er meget forskellig, og man skal sørge for at der er flere eksperter indover projektet fra start til slut. Lind og Risør har fastansatte specialister og sørger for at kunden har en kontaktperson, som vejleder kunden undervejs. Lind og Risør har en bred vifte af ydelser som kunden altid kan tilpasse sig efter.

Inspiration til drømmeboligen

Det er vigtigt at man starter med at kontakte en byggerådgiver hos Lind og Risør. Herefter mødes man hos Lind og Risør, hvor man kan se deres udstillingshuse og gennemgår tanker og ideer fra kundens side. Dialog er en vigtig faktor for Lind og Risør. Kommunikationen mellem byggerådgiver og kunden skal altid være god. Derfor er Lind og Risør meget omhyggelige, når det kommer til dialog og kommunikation. De sørger for at der bliver lyttet til kunden vedrørende behov og ønsker. Derfra vil Lind og Risør rådgive hvordan man sammen kan få opfyldt drømmeboligen.

Lind og Risør tegner huset

Til at starte med vil der selvfølgelig være mange spørgsmål fra kundens side, og Lind og Risør vil gøre alt for at svare dem alle. Lind og Risør sørger for at alt forekommer professionelt og overskueligt for kunden. Når man er til sit første møde med byggerådgiveren hos Lind og Risør vil der typisk også være en skitsearkitekt til stede for at tegne en skitse af den bolig kunden ønsker. Efter dette vil en rigtig arkitekt sørge for at få opstillet en god tegning til kundens bolig.

Derefter skal tegningen godkendes af kunden, og kontrakten skal underskrives. Efter alt dette sender Lind og Risør byggeansøgningen ud til kommunen, hvor der sideløbende også bliver ordnet små detaljer.

Materialevalg med omtanke

Når man skal vælge sit materiale til boligen hos Lind og Risør, er det ikke lige så nemt som man sikkert tror. Det er vigtigt at alt passer præcis til kundens behov og at der bliver skaffet det, kunden har brug for. Lind og Risør sørger selvfølgelig for at hjælpe kunden godt på vej. Lind og Risør sørger for at alt bliver gjort i de helt rigtige rammer og at alt bliver håndteret professionelt. Her gennemgår man med kunden hvilke ting, der kan være de rigtige løsninger og hvordan man får valgt det rigtige med omtanke. Lind og Risør vil blandt andet holde et møde med kunden, hvor der vil være eksperter tilstede for at rådgive kunden om hvad der er bedst, og hvordan kunden føler sig bedst tilpas.

Fra byggestart til indflytning med Lind og Risør

Det tager normalt 4-6 måneder at få byggeriet færdigt hos Lind og Risør. Det afhænger alt efter størrelse og hvordan huset er formet. Det kan tage op til 12 måneder fra den dag, man får kontakt til byggerådgiveren og til den dag, man flytter ind. Grunden til den lange byggeproces er fordi Lind og Risør gerne vil sørge for at alt bliver samlet ordentligt, så kunden får et overblik. Lind og Risør sørger blandt andet for at kunden bliver informeret om hvordan opstartsfasen er, og bliver inviteret med ud til byggegrunden så kunden kan få et overblik.

Kunden vil blandt andet få deres egen nøgle under byggeprocessen, så de kan komme ud og se, hvordan bygge processen skrider frem. Når boligen er helt færdig og er klar til at blive overdraget til kunden, sørger Lind og Risør for at der bliver givet en grundig introduktion og gennemgang af husets tekniske anlæg og andre funktioner.

I løbet af de næste 5 år vil boligejerne blive kontaktet af Lind og Risør 2 gange for at tjekke op på boligen. Dette står Lind og Risørs serviceafdeling for. De kommer første gang ud og tjekker efter det første år, dernæst kommer Lind og Risørs serviceafdeling ud og tjekker op efter 5 år for et grundigt eftersyn. Disse eftersyn af boligen forgår på den måde, at serviceafdelingen sørger for at tjekke alle hjørner og vinkler – alt fra tekniske løsninger og simple justeringer. Hvis Boligejerne får problemer undervejs, kan de kontakte Lind og Risør når som helst for spørgsmål om evt. løsninger.